Archive for the ‘Rumah’ Category

Naqia Mula Kelas Penuh di Tadika Permata Ixora

Posted in: Pengasuh, Rumah, Tadika
01 Apr 2011

Bermula Selasa lepas Naqia mula ikuti sesi penuh di Tadika Permata Ixora. Kalau sebelum ni, Naqia cuma datang sejam pertama je untuk kelas Iqra’. Sekarang dah ambil kelas penuh termasuk akademik.

Naqia, Abang Naqib & Adik Aqlan pun sekarang dah tak tinggal di rumah Cik Da waktu siang.. Bukan tak nak duduk di rumah Cik Da, tapi Cik Da sekarang tengah bawa orang baru.. bakal terima baby baru tak lama lagi :-)… tahniah Cik Da…

Pergi tadika abah hantar, dan balik tadika Cikgu hantar balik rumah….

Sementara ni, Makcik yang baru habis praktikal jaga kami waktu siang kat rumah… abang Naqib pun balik sekejap je tengahari…. Lepas ni mungkin kami transit di taska yang tak jauh dari tadika/rumah…

“Dikapsulkan” bila nak main mainan

Posted in: Mainan, Rumah
05 Jan 2009

Sabtu lepas abah buat undang² baru…

Bila Naqia & abang Naqib nak main mainan² kami, kena main dalam bilik rumah tingkat bawah. Tak boleh main kat luar. Nak main dan sepah puas² kat bilik tu la.

kapsul_02

Bila dah puas main, semua mainan kena simpan dalam raga.

Sebelum ni kami main tak kira tempat. Dan tak kira tempat jugalah beraburan mainan² kami 🙂

kapsul_01